Visos įdomiausios pasakos yra apie baimę ir jos paieškas. Herojus leidžiasi į nuotykius ir pavojus, o juos patyręs jaučiasi laimingas. Baimė yra gyvenimo variklis, todėl žinant baimės prigimtį, daug lengviau kurti įspūdžius.
⠀
Šiandien papasakosime, kaip pramogų kūrėjai, tame tarpe ir mes, išnaudoja baimę savo darbe.
⠀
Baimę galime suskirstyti į tris rūšis: Racionali, Pirminė, Iracionali
⠀
Racionali baimė kyla ten, kur kyla neišvengiama grėsmė. Pvz.: Mirties baimė yra racionali.
Pramogose šia baime nesinaudojama, nes tai reikštų tikrą pavojų dalyviams.
⠀
Pirminė baimė yra natūrali ir įgimta, užprogramuota mūsų smegenyse. Pvz. Vorų, gyvačių.
Pramogos, kuriose manipuliuojama pirminėmis baimėmis, garantuotai sulauks dalyvių reakcijos.
Siaubo filmų ir žaidimų kūrėjai visada pasitelks jas savo scenarijuose.
⠀
Iracionali baimė neturi loginės prasmės, skirtingiems žmonėms pasireiškia skirtingai.
Viena smegenų pusė bijo, o kita nesupranta kodėl. Pvz. Klounų, vaiduoklių baimė.
Šią baimės rūšį lengviausia išnaudoti kuriant pramogas.
⠀
Prisipažinsime, mes labai dažnai suporuojame iracionalias baimes su užduotimis savo žaidimuose, nes tai garantuotai sukelia emocijas.
⠀
Ši informacija greičiausiai nepadės tuomet, kai bijote, tačiau žinodami baimių prigimtį, galėsite lengviau jas atpažinti. Kiekvieną kartą susidurdami su baimę keliančia situacija, vis labiau pasitikėsite savimi, o nerimas mažės.
⠀
Iš asmeninės patirties galime sakyti, kad išbandžius apie 200 skirtingų siaubo kambarių, atrakcionų parkų, patyriminių projektų visame pasaulyje, iracionali baimė mums išgaravo.
Tai nėra smagu, kai esi pramogos dalyvis, nes negauni emocijų, dėl kurių ir kuriamos tokios pramogos.
Tačiau kai esi pramogų kūrėjas, baimės nejautimas padeda išanalizuoti kitų darbus objektyviai ir smulkmeniškai.
⠀
Pagalvokite, kokios iracionalios baimės veikia jus?
Ar išsigąstate staiga dingus šviesai? Ar bijote klounų? Keistų garsų? Šmėklų?
⠀
Lengviau įveikti baimę, kai ją pažįstate!